עם עוזי לוין לצפון מערב ספרד והרי הפירנאים – יומן מסע מרתק

יומן מסע מרתק – עם עוזי לוין לצפון מערב ספרד והרי הפירנאים

17.7 – יום שלישי.

טיסה דרך מדריד ונחיתה בעיר סנטיאגו, נהג יעיל וחייכן בשם חוזה כבר מחכה ובנסיעה קצרה, למלון.

סיור ערב ראשון בעיר הישנה, אתר העלייה לרגל שקבע נתיב באירופה מגרמניה הרחוקה ארצות סקנדינוויה וצרפת,

ערים שלמות ניבנו על הנתיב ותחילתן תחנות בדרך הארוכה לסנטיאגו, הכנסייה האדירה והשער שנקרא "עבודת הזהב",

ארוחת ערב ספרדית ראשונה.

18.7 – יום רביעי.

סיור בעיר, מדריך מקומי יקח אותנו ל"הר האושר" ממנו השקיפו הצליינים היגעים על צריחי הכנסייה, סוף מסעם.

לשוק הפתוח והמקורה של העיר, שפע של דגה ופרי ים, אנו באיזור גאליסיה, איזור הדייג העשיר ביותר בספרד

ואולי גם באירופה כולה, מכאן לכנסייה האדירה, שער עבודות הזהב שהמאמינים מטיחים

ראשם בו כדי לקבל מעט מחוכמתו וכשרונו של האומן שעיטר ובנה את השער.

המוזיאון והמנזר, אוסף גובלנים מרתק מהם של גוייה.

גשם זלעפות יורד בחוץ ורק מעטים נרטבו בדרך לחזות בטקס ה- "בוטאפומיירו" הנפת נברשות הקטורת הענקיות

באמצעות תריסר נזירים שמושכים בחבלים.

אחרי הפסקת צהריים קצרה נסיעה לכוון ה- RIAS BAJAS המפרצים שמדרום לסנטיאגו, גן טרופי בעיירה פאדרון וכפר

דייגים טיפוסי, הגענו לאי TOXA ולהפלגה בגשם במפרץ הצדפות 'אסם הצדפות של אירופה'. עשרות אסדות

במפרץ שמתחת להן עמודים במים ועליהם גדלות הצדפות בגידול מלאכותי עד שתהיינה ראויות לעלות על שולחן מעדנים

בפאריז או בריסל.

דוד של צדפות מהביל במרכז האולם שבספינה וכמובן יין לבן מקומי ללא הגבלה, חגיגה אמיתית.

פסק הגשם וחזרה ללינה בסנטיאגו.

19.7 – יום חמישי.

הדרך הירוקה לכוון העיר הרומית העתיקה LUGO, תחנה חשובה בדרך הצליינים, העיר מוקפת חומת צפחה

עוד מהתקופה הרומי, טיול על החומה ושיטוט בעיר העתיקה. לליאון בירת מחוז ליאון שחבר לקאסטיליה להיות

הגרעין הראשון לאיחוד הממלכה ותחילת הכיבוש מחדש ה "-ריקונקוויסטה".

טיול קצר בעיר ובעיקר בקתדרלה הגוטית שחלונותיה הם מאתיים וחמישים וויטראזים ומבחינה זו העשירה ביותר

באירופה, בית 'בוטינוס' יצירתו של האומן הקטלוני גאודי מיצירותיו עוד נראה הרבה בברצלונה.

ארוחת ערב במלון וחזרה העירה לקתדרלה המוארת מחזה יפהפה כשלעצמו.

20.7 – יום שישי.

לפיקוס דה אירופה ובילבאו. יציאה מוקדמת לכוון הררי הפחם של מחוז אסטוריאס הפסקת קפה קצרה

ואנו בהרי הפיקוס נופים פסטורליים לאורך ערוצו של נחל הפסקת צהריים בעיירה רדומה אבל להפתעת רבים

הפתעה גסטרונומית מרק טעים וצלע בקר גיגאנטית. העיירה פוטס עיירת הרים עתיקת יומין ומרכז ייצור גבינה

חריפה ומיוחדת בטעמה. המשכנו לאורך ערוץ הנהר ל-FUENTE DE פאראדור למרגלות ההר שנוף קדומים

נשקף ממנו, עלינו ברכבל תצפית טובה יותר ובחזרה לפוטס. יצאנו מן ההרים לחוף האוקיאנוס האטלנטי והפסקה

קצרה בעיירת רויירה של ה–COSTA VERDS החוף הירוק ואכן מישורים ירוקים משובצים בעדרי בקר

ועיירות נושקים לחוף הים. וקצת באיחור אחרי יום ארוך למלון פינוק בעיר הבאסקית בילבאו.

21.7 – יום שבת.

לכוון עיירת הנופש סאנטאנדר, ביקור קצר בבירת הרווירה הספרדית ומשם לפנינת היום העיירה

SANTILLIANA העיירה העתיקה מהיפות ביותר בספרד היא אתר אונסקו שמשמר את הרחובות המרוצפים

אבן הבתים והארמונות העתיקים, ביקרנו במוזיאון האינקוויזיציה והמשכנו לכוון מערות האדם הקדמון

שבאלטמירה. אחת מהתופעות הארכיאולוגיות הייחודיות שבעולם, ציורי מערות בנות 18,000 שנים ומסתורין

אופף את פענוחן עד עצם היום הזה, ביקרנו במוזיאון ובאתר השחזור של המערות.

ארוחת צהריים מאוחרת ברציף של סאנטאנדר ובחזרה לבילבאו. בערב סיור עם חוזה התמיד נכון באוטובוס

לצפייה בבניין המיוחד במינו שתכנן הארכיטקט פראנק גארי למוזיאון גוגנהיים.

22.7 – יום א'.

מדריך צעיר סימפטי ומתלהב בשם נדב לוקח אותנו לסיור בבילבאו, עיר שהופכת לאט לאט ובעקביות מבירת

תעשיית פלדה ונמל למרכז תרבות עולמי, יוזמת הבאסקים וממשלתם המקומית הביאה את המוזיאון לעיר,

אתרי קונגרסים וארכיטקטורה מיוחדת במינה, שיפוץ ושיחזור העיר העתיקה. סיירנו בעיר וגולת הכותרת,

הביקור במוזיאון, תצוגה של ג'ורג'יו ארמאני, אומני ווידאו יפניים וכל זה בתוך מעיו של דג אדיר שהוא

המבנה הייחודי והמיוחד של המוזיאון. אחרי הפסקת צהריים קצרה המשכנו בנוף יערות וחופים לעבר העיר

גרניקה בירתם העתיקה והסמלית כל כך של הבאסקים. שם לרגלי עץ האלון העתיק הבטיח המלך פרדיננד

לבאסקים את זכויותיהם ועצמאותם אותם הם דורשים עד לעצם היום הזה.

צפינו בסרט וביקרנו באולם הפרלמנט העתיק. צפינו בהעתק קרמיקה של תמונתו המפורסמת של פיקאסו

'הגרניקה', התמונה שהנציחה את הזוועה של מלחמת האזרחים והאירוע הטראגי שהתרחש בעיר זו.

התרשמנו מהפסל של הנרי מור בגן האומות. המשכנו לעיר הפסטיבלים סאן סבסטיאן.

בערב סיור לעיר העתיקה ולארוחה באסקית דשנה.

23.7 – יום ב'.

סיור מודרך בסאן סבסטיאן, טיפטוף קל של גשם קייץ, ארמון הפסטיבלים והטיילת של מפרץ הקונכייה,

סיור בעיר העתיקה ועלייה ברכבל MONTE IGUELDO תצפית יפה על כל המפרץ, הפסקת צהריים

בעיר ויציאה לכוון צרפת, הפסקה ראשונה בעיר החוף הבאסקית (צרפת אמנם ST JEAN DE LUZE )

העיר בה פגש לואי מלך השמש את מאריה הספרדית ומכאן תחילת צרותיה של ספרד עם צרפת שהסתיימו

בכיבושי ומלחמות נפוליאון בספרד.

המשך לעיר הקייט הצרפתית ביאריץ, אלפי אנשים ברחובות בחופי הים ובמסעדות, נוף של החוף הירוק

וגשר הברזל של גוסטב אייפל שמחבר בין איים זעירים לתוך המפרץ. פקקים אדירים בדרך וחזרנו למלון.

24.7 – יום ג.

חזרה לספרד הקלאסית נסיעה בחבלים הפוריים ביותר של ספרד, חקלאות עשירה ומגוונת ושפע של

משקעים. כרמי יין של אזור הדוארו מוסיפים לנוף הירוק עדיין באזור הבסקים לעיר פאמפלונה

שמפורסמת בגין אירועי שבוע החגיגות לקדוש סן פרמין בו משחררים את השוורים לרחובות וצעירי

העיר וגם הרפתקנים אחרים מנסים את מהירות ריצתם לעומת השוורים. שוטטנו בסמטאות בכנסייה

ובשוק המקורה. יצאנו לכוון הפירנאים. ארוחת צהריים מפתיעה בצומת דרכים מסעדת נהגים. ולמצודת

JAVIER מנזרו של מיסד מסדר הישועים בספרד, אבירי האינקוויזיציה ומנצרי העולם החדש. מצודה

מבצר וכנסייה וגם פאראדור, ביקרנו בכנסייה בנוף הררי שלוו. המשך לכוון עיירת הפירנאים TORLA

המלון פשוט מכניס אורחים למרגלות נוף פארק אורדסה, ארוחת ערב נעימה וערב שקט בגן המלון

לרגלי ההר.

25.7 – יום ד'.

פארק אורדסה, יצאנו עם בוקר באוטובוס של שמורת הטבע למרכז המבקרים, נוף הררי מיוחד במינו הרי

הפירנאים במיטבם. צפינו בסרט טבע והמשכנו לטיול רגלי ביער לאורכו של נחל שוצף מפלים גשרים

וצמחייה עבותה. לקראת צהריים הפסקה קצרה במלון והמשך היום בעיר המחוז JACA מדריכה מקומית

מלאת רצון טוב הובילה אותנו בסימטאות העיר בירת אראגון הקדומה לכנסייה עתיקה ומיוחדת במינה,

דלתות וגילופי שיש בני תשע מאות שנים. בית העירייה ספון עץ מעוטר בתמונות של מלכי אראגון.

ומכאן לתוך ההרים למנזר מיוחד במינו חבוק בהר שסלע ההר מהווה את תקרת המבנה. הדרכה

מעניינת באנגלית ובחצר המנזר סיפורי הבריאה ותולדות עם ישראל חקוקים ומגולפים בכותרות העמודים

שמעטרים את חצר המנזר. חזרה למלון בטורלה לארוחת ערב ושיטוט בעיירה הקסומה.

26.7 – יום ה'.

יציאה מוקדמת ליום נסיעה דרך עיירות הפירנאים לעיירת ימי הביניים INSA עיירה מקסימה קטנה

מוקפת חומה ומשקיפה על מזלג נהרות, נקודה אסטרטגית בימי הביניים, שיטוט על החומה ונוף הנהר

מחצר הכנסייה, המשך הנסיעה לארוחת צהריים במסעדת נהגים הומה וחזרה להרי הפירנאים למדינה

שהיא למעשה קניון אחד גדול ופטור ממכס אנדורה.

אחה'צ של קניות או מנוחה בעיירת הסקי מוקפת בהרי הפירנאים.

27.7 – יום ו'.

עוזבים אט אט את הפירנאים ולקטלוניה שבחוף המזרחי מוזיאון דאלי שבעיירה FIGUERAS,

המוזיאון הפך עיירה רדומה לאטרקציה תיירית ראשונה במעלה. סוריאליזם במיטבו. בדרך לגירונה עירו

של הרמב"ן סיפר לנו אדון בוקאנץ' את תולדות סיפוו אהבתו של דאלי. סיור בעיר 'אלף המצורים'

וביקור במוזיאון היהודי. לעת ערב הגענו לבירת קטלוניה ברצלונה אחת מפנינות התרבות האירופית.

יצאנו ברכבת התחתית לשדרת הראמבלאס ולמתחם MARE MAGNUM שנבנה בים לאוהבים חגיגה

של פירות ים וטאפאס.

28.7 – שבת.

יום חופשי, לא כל כך מנזר מונסאראט בלב ההרים ההר המחורץ ללא ספק תופעת טבע יוצאת דופן,

המנזר וספור המדונה השחורה. אחה"צ מוזיאון פיקאסו למעוניינים והשלמת קניות.

בערב סיור בברצלונה המוארת, המזרקות המנגנות כנסיית גאודי 'המשפחה הקדושה' ותצפית על העיר

מ'הר היהודים'.

שוק לה בוקריה בברצלונה - בחזרה מהרי הפירנאים - צולם ע"י אלי הראל

שוק לה בוקריה בברצלונה – בחזרה מהרי הפירנאים – צולם ע"י אלי הראל

29.7 – יום ראשון.

יום אחרון לטיול, סיור בוקר מודרך בברצלונה. הכפר הספרדי 'פואבלו' ספרד כולה במוזיאון פתוח.

והעיקר יצירותיו של הארכיטקט הגאוני אנטוניו גאודי, הכנסייה הבלתי גמורה, חיקוי מושלם של הטבע

על שלל מיגדליה וסיפורי ישו והשליחים מגולפים באבן הטבעית, פארק גואל, הספסל הארוך והמפותל

וכיכר השוק המקורה שנתמכת ביער של עמודים נטויים וישרים גשרים וכבישים נתמכים על ידי עמודים

דמויי גזעי עצים.

סיור רגלי ב'פאסיג' דה גראסיה' השאנז אליזה של ברצלונה וצפייה בבתים שתכנן גאודי ה'מחצבה'

ובניין ה'שלד' המבטאים את גישתו של גאודי לטבע כיצירתו של האלוהים.

בערב ארוחה משותפת בנמל לסיום הטיול.